Świeca zapłonowa japońskiej firmy NGK, reprezentuje najwyższą, światową jakość oraz zaawansowanie technologiczne. Odgrywa ona w silniku benzynowym istotną rolę. Odpowiada za zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej. Na jakość tego zapłonu wpływa wiele czynników, które mają ogromne znaczenie dla jazdy i środowiska. Zalicza się do nich cichobieżność, sprawność i efektywność silnika oraz emisja szkodliwych substancji.
Firma NGK wyznacza standardy dla spełnienia najwyższych wymagań jakościowych. Dzięki nowoczesnym technologiom firma NGK zapewnia standard osiągów, które wytrzymują także skrajne warunki.
Producent: NGK
Firma NGK Spark Plug Co. Ltd to największy na świecie producent świec zapłonowych, posiadający swe fabryki w większości regionów naszego globu. Historia firmy sięga 1936 roku. W 1949 roku utworzono odłam firmy pod nazwą NTK, gdzie obecnie produkowane są inne, pokrewne świecom zapłonowym produkty, takie jak fajki zapłonowe, czy sondy lambda dla przemysłu motoryzacyjnego.
Kraj pochodzenia większości produktów - Japonia.
Niektóre motocyklowe świece zapłonowe są produkowane we francuskim oddziale firmy NGK.
Pamiętaj! Po wkręceniu nowej świecy do silnika należy uruchomić silnik i pozostawić go uruchomionym do momentu uzyskania przez niego temperatury eksploatacyjnej. Powoduje to tzw. wygrzanie świecy. Jest to szczególnie ważne podczas pierwszego uruchomienia. Pod żadnym pozorem prosimy nie wyłączać silnika po krótkotrwałej pracy. Ponowne uruchomienie silnika często pokazuje, że świeca nie działa. Dzieje się tak, ponieważ silnik pracujący na ssaniu ma bardzo bogatą mieszankę, podczas spalania której powstaje sadza, która osadzając się na świecy tworzy powłokę bogatą w węgiel, który przewodzi iskrę. Stosowanie się do powyższych zasad zaowocuje długim czasem eksploatacji, a co za tym idzie, zadowoleniem z jakości świec NGK.
Pamiętaj! Świece należy wymieniać zgodnie z zaleceniami producenta motocykla, zawartymi w książce serwisowej. Nigdy nie wykręcaj świecy z silnika, który jest jeszcze gorący - grozi to uszkodzeniem głowicy.
Możliwe zastosowanie:
- Aprilia RS 50 Replica 2006 - 2010
- Aprilia RX 50 2006 - 2008
- Aprilia SX 50 SM 2006 - 2008
- Benelli Spring 50 1994 - 1995
- Derbi GPR 50 Nude 2004 - 2012
- Derbi GPR 50 Racing 2005 - 2012
- Derbi GPR 50 Replica Racing 2003 - 2004
- Derbi Senda 50 R DRD 2003 - 2004
- Derbi Senda 50 R DRD Pro 2007 - 2014
- Derbi Senda 50 R DRD Racing 2004 - 2016
- Derbi Senda 50 R Racer 2003 - 2004
- Derbi Senda 50 R X-Race 2005 - 2011
- Derbi Senda 50 R X-Treme 2003 - 2014
- Derbi Senda 50 SM DRD 2003 - 2004
- Derbi Senda 50 SM DRD Evo HYP 2008 - 2012
- Derbi Senda 50 SM DRD Pro 2007 - 2016
- Derbi Senda 50 SM DRD Racing 2004 - 2010
- Derbi Senda 50 SM X-Race 2005 - 2011
- Derbi Senda 50 SM X-Treme 2003 - 2013
- Fantic Koala 50 1993 - 1997
- Fantic Koala 80 1993 - 1996
- Gilera RCR 50 Enduro 2004 - 2004
- Gilera SMT 50 Supermotard 2003 - 2004
- Honda CB 250 G 1974 - 1977
- Honda CB 250 K 1971 - 1973
- Honda CB 350 K 1968 - 1973
- Honda CB 360 G5 1974 - 1977
- Honda CB 450 K 1970 - 1972
- Honda CB 500 T Twin 1974 - 1976
- Honda CL 350 K Scrambler 1968 - 1971
- Kawasaki KE 100 A 1978 - 1982
- Kawasaki KE 100 B 1983 - 2001
- Kawasaki KE 125 A 1981 - 1982
- Kawasaki KH 125 A 1977 - 1980
- Kawasaki KX 80 B 1980 - 1980
- Kawasaki Z 1000 A 1977 - 1979
- Kawasaki Z 1000 H Injection 1980 - 1980
- Kawasaki Z 1000 MK2 1979 - 1980
- Kawasaki Z 1000 ST 1979 - 1980
- Kawasaki Z 400 D 1974 - 1977
- Kawasaki Z 750 B Twin 1976 - 1977
- Kawasaki Z 900 A 1976 - 1976
- Kawasaki Z1 900 1973 - 1973
- Kawasaki Z1A 900 1974 - 1974
- Kawasaki Z1B 900 1975 - 1975
- Kawasaki Z1R 1000 D 1978 - 1980
- Laverda Jota 1000 1976 - 1979
- Laverda Jota 1000 faring 1980 - 1983
- Laverda Laverda 1200 30th 1978 - 1979
- Laverda Laverda 1200 T 1977 - 1979
- Laverda RGA 1000 1983 - 1986
- Laverda RGA 1000 Jota 1983 - 1986
- Laverda RGS 1000 1982 - 1984
- Laverda RGS 1000 Corsa 1984 - 1985
- Laverda RGS 1000 Executive 1984 - 1984
- Laverda SFC 1000 1985 - 1987
- Laverda SFC 1000 Classic 1988 - 1989
- Laverda TS 1200 ND 1981 - 1982
- Moto Guzzi Le Mans 850 I 1975 - 1978
- Moto Guzzi Le Mans 850 II 1978 - 1980
- Moto Guzzi Le Mans 850 III 1981 - 1984
- Moto Guzzi Nevada 750 1989 - 1997
- Moto Guzzi NTX 350 1987 - 1992
- Moto Guzzi NTX 650 1986 - 1995
- Moto Guzzi V35 350 Florida 1986 - 1992
- Moto Guzzi V35 350 I 1977 - 1979
- Moto Guzzi V35 350 II 1980 - 1984
- Moto Guzzi V35 350 III 1985 - 1992
- Moto Guzzi V50 500 I 1977 - 1979
- Moto Guzzi V50 500 II 1979 - 1980
- Moto Guzzi V50 500 III 1980 - 1984
- Moto Guzzi V65 650 1981 - 1987
- Moto Guzzi V65 650 Florida 1986 - 1995
- Moto Guzzi V65 650 GT 1987 - 1993
- Moto Guzzi V75 750 1985 - 1986
- Moto Guzzi V75 750 SP 1989 - 1996
- Moto Guzzi V75 750 Strada 1994 - 1996
- Moto Guzzi V75 750 Targa 1991 - 1992
- Suzuki GS 1000 (koła szprychowe) 1978 - 1980
- Suzuki GS 1000 E (koła odlewane) 1978 - 1980
- Suzuki GS 1000 G 1980 - 1981
- Suzuki GS 1000 GL 1981 - 1981
- Suzuki GS 1000 H (koła odlewane) 1978 - 1980
- Suzuki GS 1000 L 1979 - 1979
- Suzuki GS 1000 S Sport 1979 - 1979
- Suzuki GS 1100 G 1984 - 1986
- Suzuki GS 400 (koła szprychowe) 1977 - 1983
- Suzuki GS 400 E (koła odlewane) 1978 - 1983
- Suzuki GS 450 (koła szprychowe) 1980 - 1981
- Suzuki GS 450 E (koła odlewane) 1980 - 1988
- Suzuki GS 450 EU (koła odlewane) 1988 - 1988
- Suzuki GS 450 L 1980 - 1987
- Suzuki GS 450 S 1980 - 1988
- Suzuki GS 450 SU 1988 - 1988
- Suzuki GS 450 T 1981 - 1983
- Suzuki GS 450 TU 1981 - 1983
- Suzuki GS 500 E 1979 - 1979
- Suzuki GS 550 (koła szprychowe) 1977 - 1979
- Suzuki GS 550 D (koła szprychowe) 1980 - 1980
- Suzuki GS 550 E (koła odlewane) 1978 - 1980
- Suzuki GS 550 EG Red Suzi (koła odlewane) 1980 - 1980
- Suzuki GS 550 L (koła odlewane) 1980 - 1980
- Suzuki GS 550 M Katana 1981 - 1983
- Suzuki GS 550 M Katana anti dive 1982 - 1983
- Suzuki GS 550 T (koła odlewane) 1981 - 1981
- Suzuki GS 750 (koła szprychowe) 1977 - 1979
- Suzuki GS 750 D (koła szprychowe) 1977 - 1979
- Suzuki GS 750 E (koła odlewane) 1978 - 1979
- Suzuki GS 750 L 1979 - 1979
- Suzuki GS 850 G 1979 - 1986
- Suzuki GS 850 GL 1980 - 1981
- Suzuki GT 200 E X5 1979 - 1981
- Suzuki GT 200 X5 1979 - 1981
- Suzuki GT 250 1973 - 1975
- Suzuki GT 380 1974 - 1979
- Suzuki GT 550 1973 - 1979
- Suzuki GT 750 1975 - 1979
- Suzuki RM 80 1978 - 1978
- Suzuki RM 80 X 1980 - 1982
- Suzuki TS 125 1978 - 1978
- Suzuki TS 125 ER 1980 - 1981
- Suzuki TS 250 1977 - 1977
- Triumph T150 750 Trident 1969 - 1972
- Triumph T150 750 V Trident 1972 - 1975
- Triumph T160 750 Trident 1975 - 1975
- Triumph TR7 750 T Tiger Trail 1981 - 1982
- Triumph TR7 750 Tiger 1978 - 1981
- Triumph TR7 750 V Tiger 1973 - 1978
- Vespa Cosa 125 FL rozrusznik elektryczny 1991 - 1995
- Vespa Cosa 125 FL rozrusznik nożny 1991 - 1995
- Vespa Cosa 125 rozrusznik elektryczny 1987 - 1990
- Vespa Cosa 125 rozrusznik nożny 1987 - 1990
- Vespa Cosa 200 CL rozrusznik nożny 1988 - 1990
- Vespa Cosa 200 CLX rozrusznik elektryczny 1988 - 1990
- Vespa Cosa 200 FL ABS (rozrusznik elektryczny) 1993 - 1997
- Vespa Cosa 200 FL rozrusznik elektryczny 1991 - 1997
- Vespa Cosa 200 FL rozrusznik nożny 1991 - 1996
- Vespa FL 125 XL2 1990 - 1990
- Vespa PK 125 XL2 1990 - 1993
- Vespa PK 50 XL2 FL2 rozrusznik elektryczny (automatyczna zmiana biegów) 1990 - 1997
- Vespa Rally 180 1968 - 1973
- Yamaha DT 125 1974 - 1975
- Yamaha DT 125 E 1976 - 1979
- Yamaha DT 175 1974 - 1977
- Yamaha DT 175 MX 1978 - 1983
- Yamaha DT 250 1975 - 1976
- Yamaha DT 250 MX 1977 - 1982
- Yamaha DT 400 1975 - 1976
- Yamaha DT 400 MX 1977 - 1979
- Yamaha IT 400 1979 - 1979
- Yamaha RD 125 1978 - 1979
- Yamaha RD 125 DX 1976 - 1977
- Yamaha RD 200 1975 - 1980
- Yamaha RD 200 DX 1975 - 1977
- Yamaha RD 250 1975 - 1979
- Yamaha RD 250 LC 1980 - 1983
- Yamaha RD 350 1975 - 1975
- Yamaha RD 350 LC 1980 - 1983
- Yamaha RD 400 1976 - 1979
- Yamaha RD 80 LC I 1982 - 1984
- Yamaha XS 650 1975 - 1976
- Yamaha YZ 465 1980 - 1981
- Yamaha YZ 80 1980 - 1981