Zgodnie z rozporząrzeniem parlamentu europejskiego I rady UE 2019/1148 z dnia 20 czerwca 2019 r. w sprawie wprowadzania do obrotu i stosowania prekursorów materiałów wybuchowych. Przy sprzedaży akumulatorów kwasowych oraz bezobsługowych sprzedawca jest zobowiązany do osobistego zalania akumulatora kwasem I sprzedaży takiego akumulatora w formie gotowej do użycia.
Sprzedaż takiego akumulatora w formie zalanej traktowana jest jako zakup indywidualny na specjalne życzenie klienta i nie podlega on zwrotowi ani prawu odstąpienia od umowy.
Akumulator żelowy zapewnia:
- Brak wycieków oraz korozji powstałej w ich wyniku (może być stawiany w dowolnej pozycji),
- Większa odporność na ekstremalne temperatury, uderzenia i wibracje,
- Nie trzeba uzupełniać elektrolitu, żel nie paruje,
- Zmniejszone samorozładowanie przez co wydłuża się jego żywotność.
Parametry:
- Napięcie: 12V
- Pojemność: 21 Ah
- Pojemność: 242 Wh
- Rodzaj: Bezobsługowy
- Prąd rozruchu CCA deklarowany przez producenta: 350 A
- Prąd rozruchu (norma SAE) według wskazań testera JMP: 685 A
- Prąd rozruchu (norma DIN) według wskazań testera JMP: 630 A
- Prąd rozruchu (norma EN) według wskazań testera JMP: 390 A
- Długość : 205 mm
- Szerokość: 87 mm
- Wysokość: 162 mm
- Ciężar (z elektrolitem): 6.5 kg
- Elektrolit w zestawie: TAK
- Ilość elektrolitu: 1.1 l
- Mocowanie przewodów: Od przodu, Od dołu
- Pozycja klemy dodatniej: Przód-prawa
- Pozycja klemy ujemnej: Przód-lewa
- Odpowietrzenie: Brak
- Producent: Yuasa
Zastosowanie:
- Arctic Cat Prowler 650 H1 2007-2008
- Arctic Cat Prowler 650 H1 XT 2006-2009
- CAN-AM Spyder 1000 RS SE5 (skrzynia półautomatyczna) 2010-2013
- CAN-AM Spyder 1000 RS SE5 ABS (półautomatic) 2014-2016
- CAN-AM Spyder 1000 RS SM5 ABS (manual) 2014-2016
- CAN-AM Spyder 1000 RS SM5 ręczna skrzynia biegów 2010-2013
- CAN-AM Spyder 1000 RSS SE5 (skrzynia półautomatyczna) 2010-2013
- CAN-AM Spyder 1000 RSS SE5 ABS (półautomatic) 2014-2016
- CAN-AM Spyder 1000 RSS SM5 ABS (manual) 2014-2016
- CAN-AM Spyder 1000 RSS SM5 ręczna skrzynia biegów 2010-2012
- CAN-AM Spyder 1000 RT SE5 Roadster (skrzynia półautomatyczna) 2010-2013
- CAN-AM Spyder 1000 RT SE5 Roadster Limited (skrzynia półautomatyczna) 2012-2013
- CAN-AM Spyder 1000 RT SE5 Roadster Techno (skrzynia półautomatyczna) 2010-2012
- CAN-AM Spyder 1000 RT SM5 Roadster ręczna skrzynia biegów 2010-2013
- CAN-AM Spyder 1000 RT SM5 Roadster Techno ręczna skrzynia biegów 2010-2012
- CAN-AM Spyder 1000 RTS SE5 Roadster (skrzynia półautomatyczna) 2010-2013
- CAN-AM Spyder 1000 ST SE5 ABS (półautomatic) 2014-2016
- CAN-AM Spyder 1000 ST SM5 ABS (manual) 2014-2016
- CAN-AM Spyder 1000 ST SM5 ręczna skrzynia biegów 2013
- CAN-AM Spyder 1000 STS SE5 (skrzynia półautomatyczna) 2013
- CAN-AM Spyder 1000 STS SE5 ABS (półautomatic) 2014-2015
- CAN-AM Spyder 1000 STS SE5 Limeted ABS (półautomatic) 2014-2016
- CAN-AM Spyder 1000 STS SE5 Limited (skrzynia półautomatyczna) 2013
- CAN-AM Spyder 1000 STS SM5 ABS (manual) 2014-2016
- CAN-AM Spyder 1330 F3 SE6 ABS (półautomatic) 2017
- CAN-AM Spyder 1330 F3 SE6 Limeted ABS (półautomatic) 2016
- CAN-AM Spyder 1330 F3 SE6 Limited Special ABS (półautomatic) 2016
- CAN-AM Spyder 1330 F3 SM6 ABS (manual) 2015-2017
- CAN-AM Spyder 1330 F3-S SE6 ABS (półautomatic) 2015-2017
- CAN-AM Spyder 1330 F3-S SE6 Daytona 500 ABS (półautomatic) 2017
- CAN-AM Spyder 1330 F3-S SE6 Special ABS (półautomatic) 2016
- CAN-AM Spyder 1330 F3-S SM6 ABS (manual) 2016-2017
- CAN-AM Spyder 1330 F3-T SE6 ABS (półautomatic) 2016-2017
- CAN-AM Spyder 1330 F3-T SE6 Limeted ABS (półautomatic) 2017
- CAN-AM Spyder 1330 RT SE6 Limeted ABS (półautomatic) 2014
- CAN-AM Spyder 1330 RT SE6 Roadster ABS (półautomatic) 2015-2016
- CAN-AM Spyder 1330 RT SE6 Roadster Limited ABS (półautomatic) 2014-2017
- CAN-AM Spyder 1330 RT SM6 Roadster ABS 2014-2015
- CAN-AM Spyder 1330 RT-S SE6 Roadster ABS (półautomatic) 2014-2017
- CAN-AM Spyder 1330 RT-S SE6 Roadster Special ABS (półautomatic) 2016
- Harley Davidson FLH-80 1340 Electra Glide Classic 1979-1982
- Harley Davidson FLHR 1340 Electra Glide Road King 1994-1996
- Harley Davidson FLHRI 1340 EFI Electra Glide Road King 1996
- Harley Davidson FLHS 1340 Electra Glide Sport 1987-1993
- Harley Davidson FLHT 1340 Electra Glide Standard 1996
- Harley Davidson FLHTC 1340 Electra Glide Classic 1983-1996
- Harley Davidson FLHTCI 1340 EFI Electra Glide Classic 1996
- Harley Davidson FLHTCU 1340 Electra Glide Ultra Classic 1989-1996
- Harley Davidson FLHTCUI 1340 EFI Electra Glide Ultra Classic 1996
- Harley Davidson FLT 1340 Tour Glide 1980-1985
- Harley Davidson FLTC 1340 Tour Glide Classic 1981-1992
- Harley Davidson FLTCU 1340 Tour Glide Ultra Classic 1989-1993
- Honda CBX 1000 Pro Link 1981-1983
- Honda GL 1100 D Goldwing faring 1980-1983
- Honda GL 1100 Goldwing 1980-1983
- Honda GL 1200 D Goldwing 1984-1988
- Honda GL 1500 Goldwing 1988-1990
- Honda GL 1500 SE Goldwing 1991-2000
- Honda NSC 50 R T2 2015-2017
- Kawasaki VN-15 1500 A 1988-1990
- Kawasaki VN-15 1500 C 1994-1995
- Kawasaki VN-15 1500 SE B 1988-1994
- Kawasaki Z 1300 A 1979-1983
- Kawasaki Z/ZG 1300 A DFI 1984-1989
- Moto Guzzi Quota 1000 1989-1991
- Moto Guzzi Quota 1000 ie 1992-1997
Uwaga! Przy sprzedaży nowych akumulatorów stary akumulator musi zostać oddany sprzedawcy lub oddany do utylizacji w miejscu zamieszkania(w przeciwnym wypadku jesteśmy zobligowani do nałożenia kaucji w wysokości 30 zł). Podstawa prawna: USTAWA z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (Dz.U.79 poz. 666 art. 54.p.1-5,art. 55 p.1.).