Zgodnie z rozporząrzeniem parlamentu europejskiego I rady UE 2019/1148 z dnia 20 czerwca 2019 r. w sprawie wprowadzania do obrotu i stosowania prekursorów materiałów wybuchowych. Przy sprzedaży akumulatorów kwasowych oraz bezobsługowych sprzedawca jest zobowiązany do osobistego zalania akumulatora kwasem I sprzedaży takiego akumulatora w formie gotowej do użycia.
Sprzedaż takiego akumulatora w formie zalanej traktowana jest jako zakup indywidualny na specjalne życzenie klienta i nie podlega on zwrotowi ani prawu odstąpienia od umowy.
Akumulator YUASA YTZ14S
Firma Japan Yuasa Corporation została założona w roku 1918. W ciągu ostatnich 90 lat producent ten stał się światowym liderem w produkcji akumulatorów kwasowo-ołowiowych.
Yuasa zużywa ponad 11% światowych zapasów ołowiu. Jest ponadto przodownikiem w wyznaczaniu trendów rozwojowych w swoim sektorze.
Na świecie działa blisko 30 zakładów Yuasa, produkujących ogniwa dla przemysłu ciężkiego, motoryzacyjnego, elektroniki, automatyki i kolejnictwa.
Akumulatory żelowe
Zostały tak zaprojektowane, aby ich dowolne położenie w pojeździe nie miało wpływu na funkcjonowanie. Akumulatory żelowe są fabrycznie zamknięte, a elektrolit w postaci żelu wypełnia całą przestrzeń wewnątrz akumulatora. Są bezobsługowe, ale przed zamontowaniem w pojeździe wymagają naładowania. Podczas ładowania, należy postępować tak jak w przypadku akumulatorów bezobsługowych. Prosimy zapoznać się z instrukcją obsługi ładowarki, ponieważ nie wszystkie nadają się do ładowania akumulatorów żelowych.
Parametry:
- Napięcie: 12V
- Pojemność: 11 Ah
- Rodzaj: Żelowy, Bezobsługowy
- Prąd rozruchu CCA deklarowany przez producenta : 140 A
- Prąd rozruchu (norma SAE) według wskazań testera JMP : 140 A
- Długość: 151 mm
- Szerokość: 87 mm
- Wysokość: 110 mm
- Ciężar (z elektrolitem): 3.95 kg
- Mocowanie przewodów: Od przodu, Od dołu
- Pozycja klemy dodatniej: Przód-lewa
- Pozycja klemy ujemnej: Przód-prawa
- Odpowietrzenie: Brak
- Producent: JMT
Zastosowanie:
Honda
- CBR 1100 2001-2008
- CTX 700 2014- 2016
- FJS 400 2009-2016
- FJS 600 2001-2016
- NC 700 2012-2014
- NSS 250 2001- 2013
- NSS 300 2013- 2017
- SH 300 2008-2017
- VFR 800 2002-2017
- VT 750 2004-2007
- VTR 1000 2000-2006
- XL 650 2000-2007
Yamaha
- XP 530 2012-2017
- XT 1200 2010-2017
Uwaga! Przy sprzedaży nowych akumulatorów stary akumulator musi zostać oddany sprzedawcy lub oddany do utylizacji w miejscu zamieszkania(w przeciwnym wypadku jesteśmy zobligowani do nałożenia kaucji w wysokości 30 zł). Podstawa prawna: USTAWA z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (Dz.U.79 poz. 666 art. 54.p.1-5,art. 55 p.1.).