Zgodnie z rozporząrzeniem parlamentu europejskiego I rady UE 2019/1148 z dnia 20 czerwca 2019 r. w sprawie wprowadzania do obrotu i stosowania prekursorów materiałów wybuchowych. Przy sprzedaży akumulatorów kwasowych oraz bezobsługowych sprzedawca jest zobowiązany do osobistego zalania akumulatora kwasem I sprzedaży takiego akumulatora w formie gotowej do użycia.
Sprzedaż takiego akumulatora w formie zalanej traktowana jest jako zakup indywidualny na specjalne życzenie klienta i nie podlega on zwrotowi ani prawu odstąpienia od umowy.
Kiedy motocykl jest bardziej naszpikowany elektroniką warto zainwestować w nieco droższe rozwiązanie. Akumulatory AGM są wykonane w nowszej technologii dlatego charakteryzują się dłuższą żywotnością i mocniejszymi parametrami. W ich wnętrzu znajdują się maty z włókna szklanego, ułożone pomiędzy płytami dodatnimi i ujemnymi które zalane są elektrolitem. Jeżeli jest to akumulator, który został zalany już fabrycznie można go umieścić w motocyklu pod dowolnym kątem, natomiast na rynku znaleźć można również AGMy, które należy zalać samemu, wtedy kąt przechyłu takiego akumulatora nie powinien przekraczać 45° aby nie dopuścić do rozlania się elektrolitu. Ich zaletą jest przede wszystkim odporność na wstrząsy i wysoki prąd rozruchowy.
Parametry:
- Napięcie: 12V
- Pojemność: 13 Ah
- Pojemność: 156 Wh
- Rodzaj: Bezobsługowy
- Prąd rozruchu CCA deklarowany przez producenta: 250 A
- Prąd rozruchu (norma SAE) według wskazań testera JMP: 415 A
- Prąd rozruchu (norma DIN) według wskazań testera JMP: 385 A
- Prąd rozruchu (norma EN) według wskazań testera JMP: 230 A
- Długość: 175 mm
- Szerokość: 87 mm
- Wysokość: 130 mm
- Ciężar (z elektrolitem): 5.0 kg
- Elektrolit w zestawie: TAK
- Ilość elektrolitu: 0.75 l
- Mocowanie przewodów: Od przodu,Od dołu
- Pozycja klemy dodatniej: Przód-prawa
- Pozycja klemy ujemnej: Przód-lewa
- Odpowietrzenie: Brak
- Producent: Yuasa
Zastosowanie:
Bombardier
- DS 650 2000-2006
- Outlander 330 2WD 2004-2005
- Outlander 400 2003-2006
Moto Guzzi
- Daytona 1000 RS ie 1997- 2000
- Quota 1100 ES ie 1998- 2001
- Sport 1100 ie 1997-2000
- V10 1000 ie Centauro 1997-2001
- V11 1100 1999-2006
Uwaga! Przy sprzedaży nowych akumulatorów stary akumulator musi zostać oddany sprzedawcy lub oddany do utylizacji w miejscu zamieszkania(w przeciwnym wypadku jesteśmy zobligowani do nałożenia kaucji w wysokości 30 zł). Podstawa prawna: USTAWA z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (Dz.U.79 poz. 666 art. 54.p.1-5,art. 55 p.1.).