Ładowarka microprocesorowa do akumulatorów samochodowych i motocyklowych Medion MD-18559.
Służy do ładowania akumulatorów oraz ładowania podtrzymującego akumulatorów ołowiowych (Pb, LEAD-ACID) 6V i 12V z roztworem elektrolitu (WET), z matami pochlaniającymi elektrolit (AGM) lub z elektrolitem żelowym (ŻEL) stosowanych w motocyklach, motorowerach, skuterach czy samochodach z systemem "START-STOP" o napięciu 6 V lub 12 V oraz pojemności od 4 do 120 Ah.
Łatwa w obsłudze automatyczna ładowarka wyposażona w ekran LCD. Świetnie nadaje się do domowego użytku. Z powodzeniem naładuje akumulator w samochodzie, skuterze, motocyklu czy w ogrodowym traktorku. Cztery skonfigurowane pod konkretne potrzeby programy ładowania sprawiają, że bezbłędnie możemy dostosować parametry pracy urządzenia pod konkretne potrzeby. Dodatkowo możemy skorzystać z trybu regeneracji akumulatora oraz podtrzymania i pomiaru napięcia. Maksymalna pojemność ładowanego akumulatora to 120 Ah.
Dzięki zaawansowanym technologią wykorzystywanym podczas projektowania i budowy prostownika, umożliwia on ładowanie akumulatorów do prawie 100% ich oryginalnej pojemności. To ważne, gdyż nie jest to regułą wśród ładowarek dostępnych na rynku. roces ładowania akumulatora sterowany jest automatyczny i steruje nim mikroprocesor zapewnia to optymalny jego przebieg oraz chroni akumulator przed przeładowaniem.
Ładowarka posiada zabezpieczenie przed odwrotną polaryzacją. Nieprawidłowe podłączenie akumulatora poskutkuje pojawieniem się błędu na wyświetlaczu i uruchomi się dźwiękowy sygnał ostrzegawczy, a rozpoczęcie ładowania nie będzie możliwe.
Urządzenie nie jest przystosowane do ładowania akumulatorów litowo-jonowych.
Dane techniczne:
- Napięcie wejściowe: 220-240V ~ 50 Hz (prąd zmienny)
- Napiecie wyjściowe: 6V/12V (prąd stały)
- Prąd wyjściowy: 0,8A/3,8A
- Moc znamionowa: 60W
- Prąd ładowania: 0.8A - 5A
- Stopień ochrony obudowy: IP 65
- Klasa ochrony: II (podwójna izolacja)
- Rodzaje obsługiwanych akumulatorów: 6V 1,2Ah-14Ah, 12V 1,2Ah-120Ah
Parametry:
- W pełni zautomatyzowany i sterowany mikroprocesorowo przebieg i kontrola ładowania - po osiągnięciu określonego napięcia, lub samoczynnego spadku prądu ładowania,
- Funkcja podtrzymywania ładowania - automatyczne wznowienie ładowania w przypadku spadku napięcia na akumulatorze,
- Łatwa obsługa za pomocą jednego przycisku
- Tryb regeneracji / reaktywacji / reanimacji (12V) - specjalny tryb ładowania - w przypadku skrajnie rozładowanych akumulatorów, ładowarka stosuje ograniczony prąd ładowania pojedynczymi impulsami, aż do osiągnięcia bezpiecznego napięcia pozwalającego na szybsze ładowanie - ładowarka sama decyduje, o konieczności użycia tego trybu,
- Zabezpieczenie przed przegrzaniem i odwrotnym podłączeniem biegunów, zwarciem czy przeładowaniem
- Zabezpieczenie przed zasiarczaniem akumulatora, które może występować w tańszych konstrukcjach ładowarek
- Tryb "zimowy" - gwarantuje pełne i efektywne naładowanie akumulatora, nawet w b. niskiej temperaturze otoczenia
- Długość przewodu ładowania: ok. 1,90m
- Długość przewodu sieciowego: ok, 1,80m
Cykle pracy ładowarki:
- Pierwszy etap to zmierzenie i podanie wskazania napięcia na zaciskach akumulatora i określenie jego rodzaju. Naciskając przycisk "MODE" należy wybrać tryb ładowania. Dokonywana jest ocena stanu akumulatora i jego ewentualna reaktywacja (tylko dla mocno rozładowanych ogniw) - ładowanie zmniejszonym prądem pojedynczymi impulsami.
- Następnym etapem jest ładowanie zasadnicze - w zależności od trybu ładowania 0.8A/3.8A.
- Kolejne etapy to kontrola procesu ładowania - wraz ze wzrostem napięcia na akumulatorze następuje ograniczenie prądu ładowania.
- W końcowej fazie ładowania prąd jest ograniczany do 0.8A - jest to doskonałe zabezpieczenie przed zjawiskiem "gazowania" akumulatora. Po osiągnięciu napięcia 14.4V/14.7V (dla aku 12V) i 7.3V (dla aku 6V) ładowanie zasadnicze jest zakończone.
- Ostatni etap to faza monitorowania napięcia na akumulatorze - w przypadku dłuższego pozostawienia ładowarki podłączonej do akumulatora i spadku napięcia do 12.6V (12V) / 6.3V (6V) ładowarka włącza ładowanie podtrzymujące aby nie dopuścić do dalszego rozładowania akumulatora.