Zgodnie z rozporząrzeniem parlamentu europejskiego I rady UE 2019/1148 z dnia 20 czerwca 2019 r. w sprawie wprowadzania do obrotu i stosowania prekursorów materiałów wybuchowych. Przy sprzedaży akumulatorów kwasowych oraz bezobsługowych sprzedawca jest zobowiązany do osobistego zalania akumulatora kwasem I sprzedaży takiego akumulatora w formie gotowej do użycia.
Sprzedaż takiego akumulatora w formie zalanej traktowana jest jako zakup indywidualny na specjalne życzenie klienta i nie podlega on zwrotowi ani prawu odstąpienia od umowy.
Jest to najstarszy z wymienionych tu typów akumulatorów. Jego niewątpliwą zaletą jest niska cena i duża dostępność w sklepach motocyklowych. Tego typu akumulatory posiadają płynny elektrolit, który samemu trzeba uzupełnić. Daje to pewność, że w akumulatorze, który stał na półce przez dłuższy czas nie wyparował elektrolit. Niestety po zalaniu należy pamiętać o regularnym kontrolowaniu poziomu elektrolitu. Ten typ powinien być zamontowany zawsze w pozycji pionowej. Najczęściej znajduje zastosowanie w starych motocyklach, gdzie zapotrzebowanie na prąd nie jest duże.
Parametry:
- Napięcie: 12V
- Pojemność: 18 Ah
- Pojemność: 216 Wh
- Rodzaj: Bezobsługowy
- Prąd rozruchu CCA deklarowany przez producenta: 270 A
- Prąd rozruchu (norma SAE) według wskazań testera JMP: 485 A
- Prąd rozruchu (norma DIN) według wskazań testera JMP: 440 A
- Prąd rozruchu (norma EN) według wskazań testera JMP: 275 A
- Długość: 175 mm
- Szerokość: 87 mm
- Wysokość: 155 mm
- Ciężar (z elektrolitem): 6.3 kg
- Elektrolit w zestawie: TAK
- Ilość elektrolitu: 0.93 l
- Mocowanie przewodów: Od dołu
- Pozycja klemy dodatniej: Przód-lewa
- Pozycja klemy ujemnej: Przód-prawa
- Odpowietrzenie: Brak
- Producent: Yuasa
Zastosowanie:
- Harley Davidson FLST 1340 Heritage Softail 1986-1990
- Harley Davidson FLSTC 1340 Heritage Softail Classic 1988-1990
- Harley Davidson FLSTF 1340 Fat Boy 1990
- Harley Davidson FXB-80 1340 Sturgis 1980-1982
- Harley Davidson FXE 1200 Super Glide 1974-1980
- Harley Davidson FXE-80 1340 Super Glide 1980-1984
- Harley Davidson FXEF-80 1340 Fat Bob 1985
- Harley Davidson FXLR 1340 Low Rider Custom 1987-1994
- Harley Davidson FXR 1340 Super Glide 1986-1994
- Harley Davidson FXR 1340 Super Glide II 1982-1983
- Harley Davidson FXRS 1340 Low Glide 1984-1985
- Harley Davidson FXRS 1340 Low Rider 1986-1992
- Harley Davidson FXRS-CON 1340 Low Rider Convertible 1989-1993
- Harley Davidson FXRS-SP 1340 Low Rider Special Edtion 1986-1990
- Harley Davidson FXRS-SP 1340 Low Rider Sport 1991-1993
- Harley Davidson FXRT 1340 Sport Glide 1983-1992
- Harley Davidson FXS-80 1340 Low Rider 1979-1982
- Harley Davidson FXSB-80 1340 Low Rider 1983-1985
- Harley Davidson FXST 1340 Softail 1984-1990
- Harley Davidson FXSTC 1340 Softail Custom 1986-1990
- Harley Davidson FXSTS 1340 Springer Softail 1988-1990
- Harley Davidson FXWG 1340 Wide Glide 1984-1985
- Harley Davidson FXWG-80 1340 Wide Glide 1980-1983
- Harley Davidson XL 1200 C Sportster Custom 1996
- Harley Davidson XL 1200 S Sportster Sport 1996
- Harley Davidson XLCH 1000 Sportster 1979-1985
- Harley Davidson XLCR 1000 Cafe Racer 1977-1978
- Harley Davidson XLH 1000 Sportster 1979-1985
- Harley Davidson XLH 1100 Sportster 1986-1987
- Harley Davidson XLH 1200 Sportster 1988-1995
- Harley Davidson XLH 883 Sportster 1987-1996
- Harley Davidson XLH 883 Sportster Deluxe 1988-1992
- Harley Davidson XLH 883 Sportster Hugger 1988-1996
- Harley Davidson XLS 1000 Roadster 1979-1985
- Harley Davidson XLX-61 1000 Sportster 1983-1985
- Harley Davidson XR 1000 Cafe Racer 1983-1984
Uwaga! Przy sprzedaży nowych akumulatorów stary akumulator musi zostać oddany sprzedawcy lub oddany do utylizacji w miejscu zamieszkania(w przeciwnym wypadku jesteśmy zobligowani do nałożenia kaucji w wysokości 30 zł). Podstawa prawna: USTAWA z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (Dz.U.79 poz. 666 art. 54.p.1-5,art. 55 p.1.).