Zgodnie z rozporząrzeniem parlamentu europejskiego I rady UE 2019/1148 z dnia 20 czerwca 2019 r. w sprawie wprowadzania do obrotu i stosowania prekursorów materiałów wybuchowych. Przy sprzedaży akumulatorów kwasowych oraz bezobsługowych sprzedawca jest zobowiązany do osobistego zalania akumulatora kwasem I sprzedaży takiego akumulatora w formie gotowej do użycia.
Sprzedaż takiego akumulatora w formie zalanej traktowana jest jako zakup indywidualny na specjalne życzenie klienta i nie podlega on zwrotowi ani prawu odstąpienia od umowy.
Akumulator bezobsługowy JMT JMIX30L-BS
Akumulator dostarczany z zasobnikiem elektrolitu. Nie został on aktywowany i po zalaniu go elektrolitem należy go doładować według wskazań opisanych poniżej.
Na przestrzeni ostatnich kilku lat akumulatory JMT zmieniły całkowicie swoje oblicze. Poprzez zastosowanie całkowicie zautomatyzowanej linii produkcyjnej, obecnie produkowane akumulatory JMT reprezentują najwyższy światowy poziom technologiczny. Relatywnie niska cena powoduje, iż akumulatory JMT są najlepszym na rynku rozwiązaniem dla motocyklistów.
Stopień naładowania można sprawdzić alternatywnie miernikiem napięcia. Jeżeli wynosi ono 6,1V (bateria 6V) lub 12,2V (bateria 12V) należy akumulator doładować prądem równym lub mniejszym niż 1/10 pojemności akumulatora.
Przykład: baterię 8Ah należy ładować prądem o wartości 0,8 A.
Parametry:
- Napięcie: 12V
- Pojemność: 2.3 Ah
- Pojemność: 27.6 Wh
- Rodzaj: Bezobsługowy
- Prąd rozruchu CCA deklarowany przez producenta: 45 A
- Prąd rozruchu (norma SAE) według wskazań testera JMP: 130 A
- Prąd rozruchu (norma DIN) według wskazań testera JMP: 120 A
- Prąd rozruchu (norma EN) według wskazań testera JMP: 70 A
- Długość: 113 mm
- Szerokość: 48 mm
- Wysokość: 86 mm
- Ciężar (z elektrolitem): 1.1 kg
- Elektrolit w zestawie: TAK
- Ilość elektrolitu: 0.14 l
- Mocowanie przewodów: Od boku
- Pozycja klemy dodatniej: Przód-lewa
- Pozycja klemy ujemnej: Tył-lewa
- Odpowietrzenie: Brak
- Producent: Yuasa
Zastosowanie:
HONDA
- SFX 50 1996, 1997, 1998, 1999, 2000
- SH 50 1996, 1997, 1998, 1999, 2000
- SJ 50 1995, 1996, 1997, 1998, 1999, 2000, 2001
- SXR 50 1998, 2000
- X8R/SZX 50 1998, 1999, 2000, 2001, 2002
Uwaga! Przy sprzedaży nowych akumulatorów stary akumulator musi zostać oddany sprzedawcy lub oddany do utylizacji w miejscu zamieszkania(w przeciwnym wypadku jesteśmy zobligowani do nałożenia kaucji w wysokości 30 zł). Podstawa prawna: USTAWA z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (Dz.U.79 poz. 666 art. 54.p.1-5,art. 55 p.1.).