Świeca zapłonowa NGK B6HS
Świeca zapłonowa japońskiej firmy NGK, reprezentuje najwyższą, światową jakość oraz zaawansowanie technologiczne. Odgrywa ona w silniku benzynowym istotną rolę. Odpowiada za zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej. Na jakość tego zapłonu wpływa wiele czynników, które mają ogromne znaczenie dla jazdy i środowiska. Zalicza się do nich cichobieżność, sprawność i efektywność silnika oraz emisja szkodliwych substancji.
Firma NGK wyznacza standardy dla spełnienia najwyższych wymagań jakościowych. Dzięki nowoczesnym technologiom firma NGK zapewnia standard osiągów, które wytrzymują także skrajne warunki. W zakresie asortymentu i serwisu firma NGK nie pozostawia żadnych życzeń bez odpowiedzi.
Pamiętaj! Po wkręceniu nowej świecy do silnika należy uruchomić silnik i pozostawić go uruchomionym do momentu uzyskania przez niego temperatury eksploatacyjnej. Powoduje to tzw. wygrzanie świecy. Jest to szczególnie ważne podczas pierwszego uruchomienia. Pod żadnym pozorem prosimy nie wyłączać silnika po krótkotrwałej pracy. Ponowne uruchomienie silnika często pokazuje, że świeca nie działa. Dzieje się tak, ponieważ silnik pracujący na ssaniu ma bardzo bogatą mieszankę, podczas spalania której powstaje sadza, która osadzając się na świecy tworzy powłokę bogatą w węgiel, który przewodzi iskrę. Stosowanie się do powyższych zasad zaowocuje długim czasem eksploatacji, a co za tym idzie, zadowoleniem z jakości świec NGK.
Pamiętaj! Świece należy wymieniać zgodnie z zaleceniami producenta motocykla, zawartymi w książce serwisowej. Nigdy nie wykręcaj świecy z silnika, który jest jeszcze gorący - grozi to uszkodzeniem głowicy.
Producent: NGK
Firma NGK Spark Plug Co. Ltd to największy na świecie producent świec zapłonowych, posiadający swe fabryki w większości regionów naszego globu. Historia firmy sięga 1936 roku. W 1949 roku utworzono odłam firmy pod nazwą NTK, gdzie obecnie produkowane są inne, pokrewne świecom zapłonowym produkty, takie jak fajki zapłonowe, czy sondy lambda dla przemysłu motoryzacyjnego.
Kraj pochodzenia większości produktów - Japonia.
Niektóre motocyklowe świece zapłonowe są produkowane we francuskim oddziale firmy NGK.
Zastosowanie:
- Atala/Rizzato Master 25 LF 1995-1999
- Atala/Rizzato Master 50 1995
- Bajaj Sunny 25 M 1994-1998
- Bajaj Sunny 50 1993-1998
- Ducati GT 860 1974-1975
- Ducati GTL 350 1976-1978
- Ducati GTS 860 1976-1979
- Ducati GTV 350 1978-1980
- Ducati SD 900 Darmah 1977-1984
- Hercules HR1 25 Hobby Rider automatyczna zmiana biegów 1972-1975
- Hercules HR2 25 Hobby Rider 2-biegowy 1974-1979
- Hercules M1 25 automatyczna zmiana biegów 1972-1978
- Hercules M2 25 automatyczna zmiana biegów 1972-1983
- Hercules M3 25 automatyczna zmiana biegów 1972-1978
- Hercules M4 25 automatyczna zmiana biegów 1974-1979
- Hercules M5 25 2-biegowy 1974-1979
- Hercules MK1 50 S 3-biegowy 1977-1979
- Hercules MK2 50 S 4-biegowy 1977-1979
- Hercules MK3 50 M 3-biegowy 1973-1974
- Hercules MK3 50 X 3-biegowy 1970-1972
- Hercules MK4 50 M 4-biegowy 1973-1974
- Hercules MK4 50 X 4-biegowy 1970-1972
- Hercules MP2 50 2-biegowy 1970
- Hercules MP4 50 3-biegowy 1972
- Hercules MX-1 25 2-biegowy, ręczna zmiana biegów 1985-1994
- Hercules Optima 50 3 2-biegowy 1979-1980
- Hercules Optima 50 3S 2-biegowy 1980-1988
- Hercules P1 50 automatyczna zmiana biegów 1972-1977
- Hercules Prima 25 2N automatyczna zmiana biegów 1980-1980
- Hercules Prima 25 3S 2-biegowy 1980
- Hercules Prima 25 4N automatyczna zmiana biegów 1980
- Hercules Prima 25 4S automatyczna zmiana biegów 1980
- Hercules Prima 25 4SL automatyczna zmiana biegów 1981-1982
- Hercules Prima 25 5 2-biegowy 1978-1979
- Hercules Prima 25 5N 2-biegowy 1980
- Hercules Prima 25 5S 2-biegowy 1980
- Hercules Prima 25 5SL 2-biegowy 1981-1982
- Hercules Prima 25 6 2-biegowy 1979-1981
- Hercules Prima 25 GT 3-biegowy 1981
- Hercules Prima 25 GX 3-biegowy 1981
- Hercules Prima 25 S automatyczna zmiana biegów 1979
- Hercules Prima 25 SX 3-biegowy 1983-1986
- Hercules SB2 50 Sport Bike 1972-1975
- Hercules SB3 50 Sport Bike 1975-1980
- Hercules Supra 50 2D 2-biegowy 1981-1985
- Hercules Supra 50 3D 3-biegowy 1980-1986
- Hercules Supra 50 4 Enduro 1979-1984
- Hercules Supra 50 4 GP 1979-1983
- Jawa 639 350 1993
- Jawa 639 350 Chrom Classic 1994
- Jawa 640 350 Style 1993-2001
- Kreidler Florett 50 LF obsługa nożna 1970-1977
- Kreidler Florett 50 LF-F obsługa nożna 1977-1982
- Kreidler Florett 50 LH obsługa ręczna 1970-1977
- Kreidler Florett 50 RM 1972-1976
- Kreidler Florett 50 RMC 1974-1982
- Kreidler Florett 50 RMC-B 1977
- Kreidler Florett 50 RMC-B 1980
- Kreidler Florett 50 RMC-BG 1977-1978
- Kreidler Florett 50 RMC-S 1979
- Kreidler Florett 50 RMC-S5 1979-1980
- Kreidler Flory 25 MF12 3-biegowy 1976-1978
- Kreidler Flory 25 MF20 2-biegowy 1980
- Kreidler Flory 25 MF22 2-biegowy 1978-1982
- Kreidler Flory 25 MF22C 2-biegowy 1978-1982
- Kreidler Flory 25 MF22CB 2-biegowy 1978-1982
- Kreidler Flory 25 MF23 3-biegowy 1977-1982
- Kreidler Flory 25 MF23SL 3-biegowy 1978-1982
- Kreidler Flory 25 MF32 2-biegowy (automatyczna zmiana biegów) 1981-1982
- Kreidler Flory 25 MF32CL 2-biegowy (automatyczna zmiana biegów) 1981-1982
- Kreidler Flott 25 MF24 1980
- Kreidler MF2 25 2-biegowy (automatyczna zmiana biegów) 1972-1979
- Kreidler MF4 25 2-biegowy (automatyczna zmiana biegów) 1969-1975
- Kreidler MP2 50 2-biegowy (automatyczna zmiana biegów) 1972-1976
- Kreidler MP2 50 2-biegowy (automatyczna zmiana biegów) 1977-1982
- Kreidler Mustang 50 1980-1982
- Puch Maxi 25 Chopper 1982-1986
- Puch Maxi 25 N (koła odlewane) 1975-1986
- Puch Maxi 25 N (koła szprychowe) 1975-1986
- Puch Maxi 25 N Off Road (koła odlewane) 1982-1986
- Sachs KX 50 1997
- Sachs KX 50 Classic 1997-1999
- Sachs MX-1 25 1996-2000
- Sachs Prima 25 4 automatyczna zmiana biegów 1996-2004
- Sachs Prima 25 5 2-biegowy 1996-1997
- Vespa 50 50 1964
- Vespa 50 50 rozrusznik elektryczny 1969-1976
- Vespa 50 50 rozrusznik elektryczny (4-biegowy) 1975-1976
- Vespa 50 50 rozrusznik elektryczny (4-biegowy) wzmocniony 1975
- Vespa ET3 125 1976-1983
- Vespa FL 50 1990
- Vespa L 50 1966-1970
- Vespa N 50
- Vespa N 50 1963-1990
- Vespa N 50 automatyczna zmiana biegów 1989-1990
- Vespa N 50 Spezial 1969-1972
- Vespa N 50 Spezial (z 2 kierunkowskazami) 1975-1983
- Vespa N 50 Spezial (z 4 kierunkowskazami) 1975-1983
- Vespa N 50 Spezial 3-biegowy 1972-1975
- Vespa N 50 Spezial 4-biegowy 1975-1983
- Vespa N 50 Spezial enhanced engine 1976-1981
- Vespa N 50 Spezial wzmocniony (4-biegowy) 1972-1980
- Vespa Nuova 125 1965-1967
- Vespa P 150 X 1978-1981
- Vespa PK 50 1982-1986
- Vespa PK 50 (zapłon elektryczny) 1988
- Vespa PK 50 S (zapłon elektryczny) 1982-1986
- Vespa PK 50 S E-Start (zapłon elektryczny) 1983-1986
- Vespa PK 50 S Lusso (zapłon elektryczny) 1985
- Vespa PK 50 S Lusso E-Start (zapłon elektryczny) 1985
- Vespa PK 50 XL (zapłon elektryczny) 1985-1990
- Vespa PK 50 XL 50 km/h (rozrusznik elektryczny, automatyczna zmiana biegów) 1986-1987
- Vespa PK 50 XL 50 km/h (zapłon elektryczny) 1986-1987
- Vespa PK 50 XL automatyczna zmiana biegów 1986-1989
- Vespa PK 50 XL E-Start (zapłon elektryczny) 1985-1990
- Vespa PK 50 XL rozrusznik elektryczny (automatyczna zmiana biegów) 1986-1990
- Vespa PK 50 XL Rush 1988-1990
- Vespa PK 50 XL Rush rozrusznik elektryczny 1988-1990
- Vespa PK 50 XL2 1990-1998
- Vespa PK 50 XL2 rozrusznik elektryczny 1990-1998
- Vespa Primavera 125 1967-1982
- Vespa PX 125 E 1981-1985
- Vespa R 50 1969-1983
- Vespa Revival 50 1991-1993
- Vespa S 50 1963-1987
- Vespa Sprint 150 1965-1974
- Vespa Sprint 150 Veloce 1969-1979
- Vespa Sprinter 50 SR 1971-1975
- Vespa SR 50 1975-1979
- Vespa Super 125 1965-1969
- Vespa Super Sprint 50 SS 1965-1971
- Vespa VBA 50 1963
- Yamaha DT 50 M 1980-1984
- Yamaha FS1 50 1977-1978
- Yamaha FS1 50 DX 1977-1980
- Yamaha FS1G 50 1975-1976
- Yamaha FS1G 50 DX 1976
- Yamaha LB-2M 50 Chappy 1976-1983
- Yamaha RD 50 M 1980-1980
- Zündapp R 50 1982-1984