Zestaw kompletny: cylinder + głowica zwiększający pojemność silnika na 80ccm.
Przeznaczony do popularnych skuterów z silnikiem 4T/GY6/139QMB (poziomy cylinder) na tradycyjnym gaźniku i z elektronicznym wspomaganiem i wtryskiem (EURO4)
Jest to najprostsza metoda podniesienia mocy skuterów z fabryczną pojemnością 50ccm (średnica tulei 39mm) poprzez zwiększenie ich poj. silnika do 80ccm (średnica tulei 47mm). Maksymalna moc generowana przez układ to około 5-7KM (w zależności od zastosowanego gaźnika, modułu czy też zużycia podzespołów).
Zestaw o podwyższonej twardości żeliwa i wysokiej jakości stopu aluminium pozwala na bezawaryjną pracę silnika. W przypadku zużycia tulei cylindra możliwa jest wielokrotna regeneracja za pomocą nad wymiarowych tłoków. Przy montażu nie jest wymagana wymiana wału silnika. Ważne aby zweryfikować jego stan i w przypadku luzów na łożyskach koniecznie go wymienić.
Przed zakupem proszę porównać czy część oryginalna jest tego samego typu. Zdarzają się modyfikacje z zupełnie innymi podzespołami. Komplet zawiera:
cylinder
tłok + sworzeń + pierścienie + zabezpieczenia
uszczelki
kompletna głowica nieuzbrojona
powiększone zawory+ sprężyny + zabezpieczenia
sportowy wałek rozrządu
podstawa + dźwigienki zaworowe
uszczelniacze zaworowe
świeca zapłonowa
Parametry:
średnica cylindra/ tłoka: 47 mm
wysokość montażowa cylindra(bez tulei): 53 mm
wysokość tulei cylindra: 71,2 mm
średnica zewnętrzna tulei cylindra: 52,4 mm
rozstaw szpilek mierzony po przekątnej: 71 mm x 71 mm
średnica sworznia tłoka: 13 mm
wysokość całkowita tłoka: 34,2 mm
rozstaw śrub napinacza łańcuszka rozrządu: 40 mm,
otwory pod śruby napinacza rozrządu: M6
wysokość montażowa głowicy: 59,6 mm
śruby kolektora wydechowego: M6
rozstaw śrub kolektora wydechowego: 50 mm
śruby kolektora ssącego: M6
rozstaw śrub kolektora ssącego: 45 mm
Głowica bez zaworu recyrkulacji spalin. !!!UWAGA
Po montażu wskazana jest regulacja gaźnika i zwiększenie zasilania paliwem poprzez podniesienie iglicy. Zalecane jest zastosowanie gaźników o minimalnym przekroju 17mm. W przypadku pojazdów EURO4 -> z gaźnikiem sterowanym elektornicznie wystarczy zamienić dyszę na większe min 72. Czujnik temperatury silnika należy trwale przymocować do żeberek cylindra