Regulator napięcia MOSFET 50A / 4 wtyczki - uniwersalny

  • Dostępność: Dostępny
  • Kod produktu: 7001740

703.75 Dostępny

Cena: 703,75 zł

szt.

przechowalnia

    Koszt dostawy od: 0 zł
    Darmowa dostawa od: 99 zł
    Darmowy zwrot towaru do: 14 dni*

    *dotyczy wyłącznie przesyłek paczkomatowych InPost

Szybkie płatności on-line

szybkie płatności

Płatności PayPo - kup i zapłać później!

szybkie płatności
Zakupy na raty

Szybkie zakupy on-line. Decyzja w 15 minut

Pojazdy o pojemności pow. 125cm3 nie podlegają kredytowaniu

Cena w sklepie stacjonarnym może się różnić od ceny w sklepie internetowym

  • Placeholder
  • Placeholder

Uwaga!
Montaż modułów, cewek oraz regulatorów napięcia przez niewyspecjalizowane warsztaty mechaniczne grozi utratą gwarancji!!!

Uniwersalny 3-fazowy regulator 12V.
Szczegóły techniczne:
- 12V, prąd wyjściowy: do 50A
- konfiguracja 5-przewodowa zastępuje istniejący regulator 5-przewodowy / 6-przewodowy
- Technologia Mosfet (działa chłodniej niż stare regulatory OEM)
- wymiary: 90x80x28 mm
- Kompatybilny z większością 3-przewodowych i 2-przewodowych systemów stojana
- Automatycznie wykrywa źródła trójfazowe lub jednofazowe
- Doskonały zamiennik istniejących, zbyt małych lub przestarzałych regulatorów / prostowników
Dokładna elektroniczna kontrola napięcia akumulatora eliminuje linię czujnika zapłonu
- Wysokiej jakości zestaw złączy do profesjonalnej adaptacji wiązki przewodów
- Wiązkę przewodów 80 cm można dostosować do większości kabli OEM
- Otwory montażowe: 66 do 74 mm

Zestaw zawiera: regulator, 4 wtyczki i materiał montażowy (złącze)
Regulator z technologią MOSFET
Od wielu lat regulatory wykorzystują elementy półprzewodnikowe opierające się na krzemie (SCR) do zwierania nadmiernej ilości energii z generatora do masy, utrzymując w ten sposób względnie stałe napięcie w układzie elektrycznym pojazdu i na akumulatorze. To rozwiązanie okazało się odpowiednie dla małych i średnich mocy generatorów w silnikach spalinowych. Jednak nowa technologia regulatorów oparta na tranzystorach MOSFET (ang. Metal-Oxide Semiconductor Field-Effect Transistor – tranzystory polowe z izolowaną bramką) staje się coraz bardziej popularna ze względu na lepszą wydajność, mniejsze straty i wiele innych interesujących cech.

W nowoczesnych motocyklach i quadach zapotrzebowanie na energię elektryczną wzrosło ze względu na zastosowanie dodatkowych modułów elektronicznych, wysokowydajne oświetlenie, liczne akcesoria dodatkowe, itp. Oznacza to dużą ilość energii pochodzącej z generatora przy pełnym obciążeniu jednak przy jego braku dużą ilość energii niepotrzebnej. Regulatory krzemowe SCR nie są w stanie jej regulować. Głównym powodem jest niska sprawność energetyczna, wewnętrzne straty sterownika prowadzą do przegrzania i przedwczesnego uszkodzenia, jeśli przez regulator przepuszczane są prądy większe niż 35A. W rezultacie technologia SCR osiągnęła limit i dlatego nie jest zalecana do dużych pojazdów o wysokim zużyciu energii. Gdy regulator SCR pracuje (prąd generatora jest zwierany do masy), odkłada się na nim dość duża moc ze względu na spadek napięcia ok. 1,5V co przy prądzie 35A daje sporo ciepła. Jeśli prąd wzrasta, straty mocy czyli ciepło rosną zgodnie ze wzorem P=U*I

Zalety technologii MOSFET:
- 3-FAZOWY REGULATOR O WYSOKIEJ EFEKTYWNOŚCI ENERGETYCZNEJ
- SYMETRYCZNE OBCIĄŻENIE UZWOJEŃ GENERATORA
- PRĄD WYJŚCIOWY DO 50A
- PRECYZYJNA KONTROLA NAPIĘCIA ZAPOBIEGA AWARIOM AKUMULATORA (zwłaszcza Li-Ion!)
- MNIEJ WYDZIELONEGO CIEPŁA PROWADZI DO ZWIĘKSZENIA ŻYWOTNOŚCI REGULATORA
- TRYB CZUWANIA, GDY POJAZD NIE JEST UŻYWANY Z MINIMALNYM POBOREM MOCY

W przeciwieństwie do innych tranzystorów, tranzystory MOSFET mogą być zaprojektowane jako przełączniki sterowane napięciem, ponieważ ich zupełnie inna architektura półprzewodnikowa sprawia, że ​​są bardziej wydajne w przetwarzaniu energii. Działają jak niskoporowy rezystor wysokoprądowy, który przewodzi cały nadmiar prądu z generatora do masy. Spadek napięcia na nim jest bardzo mały (mniej niż 0,2V), a więc straty mocy są także dużo mniejsze. Wpływa to bezpośrednio na mniejsze nagrzewanie się regulatora, a więc i jego długą żywotność.

Technologia MOSFET była w ostatnich latach stale ulepszana ze względu na jej szerokie zastosowanie w elektronice konsumenckiej i przemysłowej. Technologia integracji półprzewodników zapewnia wyższą obciążalność w warunkach ograniczonej przestrzeni z doskonałą wydajnością. Ponadto umożliwiają szybsze przełączanie, wyższą niezawodność i lepszą kontrolę pod dużym obciążeniem.

Wydajność diody prostowniczej jest kolejnym ważnym czynnikiem, jeśli chodzi o rozpraszanie mocy. Ponieważ przepływa przez nie cały prąd wyjściowy, muszą one zapewniać dużą wytrzymałość i stabilność, a także skuteczną kontrolę prądu. Nasze regulatory MOSFET wykorzystują wysokoprądowe ulepszone diody prostownicze z wyjątkowo niskim spadkiem napięcia, które pomagają zapobiegać przegrzaniu i spełniają powyższe wymagania.

Wewnętrzny KONTROLER regulatora został całkowicie przeprojektowany, aby dostosować go do wymagań tranzystora MOSFET. Napięcie w układzie jest stale monitorowane w celu dostosowania prądu wyjściowego w zależności od zużycia. Nowe sterowanie elektroniczne pozwala uniknąć używania przewodu zapłonowego, zmniejsza liczbę połączeń i upraszcza topologię przewodów. Ma również niskie zużycie energii w trybie czuwania, co powoduje bardzo niewielkie rozładowanie akumulatora, gdy pojazd nie jest używany.

Ta nowa technologia umożliwia zatem zwiększenie mocy wyjściowej regulatora (prąd do 50A) przy jednoczesnej doskonałej regulacji napięcia, oraz przy zmniejszeniu grzanie się regulatora, wysoką sprawność i zaawansowane sterowanie elektroniczne. To sprawia, że nowe regulatory MOSFET są świetnym wyborem z długą żywotnością, ochroną akumulatora przed przeładowaniem, oraz generatora przed niesymetrycznym i nadmiernym obciążeniem tylko niektórych uzwojeń.

Weryfikacji i montażu części elektrycznych i elektronicznych należy dokonywać w serwisie specjalizującym się w naprawach skuterowych/motocyklowych lub elektroniki samochodowo-motocyklowej. Montaż przez niewyspecjalizowane warsztaty grozi utratą gwarancji. Reklamacja będzie rozpatrywana tylko i wyłącznie jeżeli część będzie montowana w w/w. serwisie, a kupujący przedstawi dokument (oryginał) potwierdzający ten fakt.
Placeholder

weryfikator

Słowniczek motocyklowy

Oznaczenia, słówka i pojęcia używane w produktach

Placeholder
Schematy graficzne

Schematy graficzne skuterów, motocykli i motorowerów

Placeholder
Tabele rozmiarów

Sprawdź tabele rozmiarów odzieży, kasków i obuwia dostępnych w sklepie

Placeholder